چگونه ظروف آشپزخانه و ناپایدار را تمیز کنیم؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نحوه تمیز کردن ظروف آشپزی و ظروف ناپایدار
در صورت صرف وقت و تلاش برای استفاده و مراقبت صحیح از آن ، ظروف نانوایی و ظروف پخت و پز می توانند نتایج با کیفیت سرآشپز را به بار آورند. تمیز کردن نادرست می تواند ظروف نچسب ظروف را تاب یا خراب کند. اگرچه شما همیشه باید از سازنده محصول خود برای توصیه های خاص مطلع شوید ، برخی از قوانین کلی تمیز کردن وجود دارد که به شما کمک می کند تا از عملکرد عالی و دوام ظروف نچسب آشپزی خود بهره مند شوید.


قبل از استفاده از ظروف آشپزی جدید
قبل از استفاده از ظروف آشپزی جدید برای اولین بار ، آن را با آب گرم و صابون بشویید ، خوب بشویید و با یک حوله نرم یا پنبه ای یا پارچه ای کاملاً خشک کنید. برای اطمینان از عملکرد نچسب از ابتدا ، روش "چیدن" یا "شرطی کردن" ظرف را با پوشش کمی سطح با هر نوع روغن پخت و پز ، پختن آن و پاک کردن آن ، یک روش استاندارد است. حداقل یک سازنده ، Calphalon ، می گوید این چاشنی یکبار مصرف برای ظروف نچسب ضروری نیست.


هر چند وقت یکبار وسایل آشپزی Nonstick را تمیز کنید
ظروف نچسب خود را پس از هر بار استفاده تمیز کنید. تمیز نگه داشتن ظروف نچسب خود عملکرد مطابق و با کیفیت تری را ارائه می دهد. باقیمانده مواد غذایی یا چربی باقی مانده در سطح آن پخته شده و کربن می شود و باعث چسبیدن غذا می شود. به نظر می رسد که باقی مانده پخته شده به سختی قابل دیدن است و از بین بردن آن حتی مشکل تر است ، بنابراین هر بار با دقت و دقت بشویید


مواد مخصوص شستن دست با وسایل آشپزی نچسب
صنوبر / جولیان براونینگ
آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
پارچه شستشو ، اسفنج ، اسکرابر نایلونی یا اسفنج توری نایلونی مانند پد Dobie
مواد
مایع ظرفشویی
آب گرم
دستورالعمل ها
با وسایل آشپزی جالب شروع کنید
بگذارید قبل از شستن وسایل آشپزی کاملاً خنک شوند. غوطه ور شدن یک ظرف داغ در آب خنک تر می تواند آن را به طور دائمی تابانده و خراب کند.

اجازه دهید وسایل آشپزی کاملاً خنک شوند

همیشه دست شویی کنید
هرچند قرار دادن ظرف ها در ماشین ظرفشویی وسوسه انگیز است ، اما در برابر راحتی آن مقاومت کنید و همیشه وسایل آشپزی نچسب را با دست و با آب گرم و صابون فقط با استفاده از مواد شوینده ظرف مخصوص شستن دست بشویید. گرمای زیاد ماشین ظرفشویی خانگی استاندارد نه تنها می تواند سطوح نچسب را خراب کند بلکه ضمانت نامه را نیز باطل می کند. مراقب باشید هرگز از مواد تمیز کننده خشن مانند سفید کننده ، پاک کننده های ساینده یا سایر مواد شیمیایی روی سطوح نچسب استفاده نکنید.

وسایل آشپزی نچسب را همیشه با دست بشویید

به آرامی اسکراب کنید
اگرچه بهتر است این قابلمه ها و ماهی تابه ها را به گونه ای کنترل کنید که گویی شکننده هستند ، اما می توانید با مقداری چربی آرنج و پارچه دستشویی ، اسفنج ، اسکرابر نایلونی یا اسفنج پیچیده شده با تور نایلون مانند یک بالشتک ، آشفتگی های لجبازی را از بین ببرید. برای جلوگیری از خطر باقی مانده و کربن شدن ناشی از آن ، عادت خوبی است که هر قطعه را دو بار بشویید تا اطمینان حاصل شود که آخرین اثر غذایی و روغن یا کره برداشته می شود.

هشدار
هرگز از ساینده هایی مانند پشم استیل ، برس سفت ، یا پد های تمیز کننده استفاده نکنید. این مواد خشن باعث خراش سطح و خراب شدن ظروف آشپزی شما می شوند.

یک ماهی تابه را به آرامی مالش دهید

شستشو
کاملاً بشویید ، مطمئن شوید که تمام مانده صابون شسته و برداشته شده است.

شستشو باقیمانده صابون

کاملا خشک کنید
هر قطعه را کاملا خشک کنید. از پارچه یا پارچه تمیز استفاده کنید.

خشک شدن تابه
ذخیره مناسب
نگهداری دقیق برای طول عمر و عملکرد ظروف نچسب مهم است. اکثر تولیدکنندگان توصیه می کنند ظروف آشپزی خود را روی ظرف قابلمه آویز و فضای زیادی بین وسایل ذخیره کنید. اگر قفسه آویز ندارید نگران نباشید. با قرار دادن یک پارچه نرم مانند پتو پذیرایی کودک یا یک حوله ظرف بزرگ بزرگ بین هر گلدان و ظرف ، می توانید وسایل آشپزی خود را با خیال راحت ذخیره کنید تا از عدم برخورد سطح نچسب با فلز برهنه که باعث خراش یا آسیب دیدن آن می شود ، استفاده کنید. آی تی.

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن ظروف آشپزخانه دیگر
هرگز از ظروف فلزی روی سطوح نچسب خود استفاده نکنید. آنها می توانند در یک ثانیه به پوشش آسیب برسانند. در عوض موادی مانند چوب ، نایلون ، پلاستیک ، لاستیک یا سیلیکون را انتخاب کنید یا از ظروف مخصوص روکش شده برای سطوح نچسب استفاده کنید.
هرگز غذایی را که می پزید با چاقو خرد نکنید. این یک روش مطمئن برای آسیب رساندن به سطح و باطل کردن ضمانت نامه است.
از تابه نچسب زیر مرغ گوشتی استفاده نکنید و در دمای بالاتر از 450 درجه فارنهایت نپزید. گرمای شدید به پایان کار آسیب می رساند.
آشپزی با وسایل آشپزی Nonstick
ظروف نچسب در دمای کمی پایین تر از ظروف استاندارد عملکرد بهتری دارند. آزمایش به شما کمک می کند تا تنظیمات عالی را پیدا کنید. کالفالون آنچه را "آزمایش کره" می نامد توصیه می کند: ظرف را روی سطح متوسط ​​و بالا گرم کنید و وقتی لبه آن لمس شد گرم شود ، یک تکه کره اضافه کنید. اگر حباب بزند ، گرما مناسب است. اگر به سرعت قهوه ای شد و سوخت ، ظرف را تمیز کرده و با تنظیم حرارت کمتری امتحان کنید.

بزرگترین مزیت ظروف آشپزخانه نچسب این است که برای جلوگیری از چسبیدن غذا به کره و روغن احتیاج ندارد ، اما مطمئناً می توانید چربی ها را برای طعم و بافت اضافه کنید. این وسایل آشپزی مناسب برای افرادی است که وزن یا کلسترول خود را مشاهده می کنند یا منوی غذایی مناسب برای قلب را دنبال می کنند. اسپری های پخت و پز بدون چربی وجود دارد که برای استفاده در ظروف ضد چسب مناسب هستند. آنها از رهاسازی آسان اطمینان حاصل می کنند و هیچ گونه چربی یا کالری به غذا اضافه نمی کنند.





:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: